Löydä vastaus kysymyksiisi täältä!
Joustoluotto
Kuka voi hakea Joustoluottoa?
Kuinka pitkä laina-aika on Joustoluotossa?
Kun otat Komplett Bankin Joustoluoton, et sitoudu kiinteään laina-aikaan. Voit päättää itse, milloin ja missä tahdissa maksat lainan takaisin. Lyhennyspakkoa ei ole ja lyhennysvapaiden kuukausien määrää ei ole rajoitettu. Riittää, että maksat kuukausittain vähimmäissumman, eli erääntyneet korot ja kulut.
Kuinka voin käyttää Joustoluottoa?
Joustoluotto on aina käytössäsi annetun luottorajan puitteissa. Voit nostaa ja maksaa luottoa haluamallasi tavalla. Maksat korkoa vain käytössäsi olevasta luotosta. Luotossa ei ole ennalta määrättyä takaisinmaksuaikaa eikä lyhennyspakkoa. Riittää, että maksat kuukaudessa vähimmäissumman, joka koostuu edelliskuukauden koroista ja kuluista. Voit päättää itse, milloin maksat lainan takaisin.
Hakemusprosessi
Miten voin allekirjoittaa sopimuksen?
Hakemukseni tila
Saat meiltä sähköpostitse päätöksen, kun hakemuksesi on käsitelty. Käsittelemme hakemuksen mahdollisimman nopeasti, kun olemme vastaanottaneet kaikki hakemukselle tarvittavat liitteet.
Hakemuksen liitteet
Voit toimittaa pyytämämme liitteet seuraavilla tavoilla:
- lataamalla ne hakemukselle hakemusta täyttäessäsi
- lataamalla ne hakemukselle sähköpostiisi saamasi linkin kautta
- sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi
- multimediaviestinä osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi
- postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, PL 7640, 00002 Helsinki
Liitteet voi toimittaa meille sähköisesti pdf- tai kuvatiedostona. Asiakirjasta tulee toimittaa sen kaikki sivut ja asiakirjan sivujen tulee näkyä tiedostoissa kokonaisuudessaan ja olla tarpeeksi selkeitä luettavaksi.
Kuinka paljon Joustoluottoa on mahdollista hakea?
Tarjoamme Joustoluottoa 1000 - 50 000 euroa. Luoton nimelliskorko on 4,9 % - 19,9 %.
Kuinka korko määräytyy?
Lopullinen lainatarjous perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta.
Virhe hakemuksessa, miten toimin?
Mikäli huomaat täyttämässäsi hakemuksessa virheen, pyydämme sinua ystävällisesti olemaan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme, joko puhelimitse numeroon 09 42452288 tai sähköpostitse tästä.
Jälleenrahoitus
Miten jälleenrahoitus toimii?
Luottohakemusta täyttäessäsi voit halutessasi hakea jälleenrahoitusta nykyisten luottojesi yhdistämistä varten. Yhdistämällä muita luottojasi sinulla on mahdollisuus pienentää kuukausittaisia menojasi ja jättää enemmän rahaa muuhun käyttöön.
Ennen luottopäätöstä tulemme pyytämään sinulta sähköpostitse tiedot jälleenrahoitettavista luotoistasi. Mikäli saat myönteisen luottopäätöksen jälleenrahoitusta varten, maksamme jälleenrahoitettavat luotot puolestasi ja mahdollinen loppuosuus luotosta maksetaan tilillesi.
Lainaturvavakuutus
Mistä löydän Lainaturvavakuutuksen ehdot?
Ehdot löydät täältä. Mikäli päätät ottaa Lainaturvavakuutuksen Joustoluottoosi, tulet saamaan vakuutussopimuksen sähköpostiisi.
Mikä on Lainaturvavakuutus?
Lainaturvavakuutus auttaa sinua maksamaan kuukausieräsi mikäli tulosi pienenevät odottamattoman sairasloman tai työttömyyden vuoksi. Tarjoamme yhteistyössä BNP Paribas Cardif:n kanssa Lainaturvavakuutusta, joka on turva sinulle ja läheisillesi mikäli sairastut, jäät työttömäksi tai menehdyt. Vakuutus korvaa maksettavan kuukausieräsi tai 2% luottosi kokonaissaldosta sen mukaan kumpi on korvaushetkellä suurempi. Kuolemantapauksessa vakuutus korvaa luoton kokonaissaldon aina 50 000 euroon saakka.
Kuinka voin hakea Lainaturvavakuutusta?
Voit hakea Lainaturvavakuutusta samalla, kun haet Joustoluottoa. Mikäli sinulla on kysyttävää vakuutukseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme numerossa 09 42452288 tai sähköpostitse tästä.
Mitä Lainaturvavakuutus maksaa?
Vakuutuksen kuukausimaksu on 0,3 % kuun lopussa käytössä olevasta Joustoluoton kokonaissaldosta.
Mitä vakuutus korvaa?
Vakuutus korvaa maksettavan kuukausieräsi tai 2% luottosi kokonaissaldosta sen mukaan kumpi on korvaushetkellä suurempi. Voit saada korvausta yhteen vuoteen asti siitä kun jäät työttömäksi tai sairaslomalle. Kuolemantapauksessa vakuutus korvaa luoton kokonaissaldon aina 50 000 euroon saakka.
Vakuutuksen ehdot löydät täältä.
Kuinka haen korvausta?
Voit hakea korvausta vakuutuksesta alla olevilla tulostettavilla korvaushakemuslomakkeilla. Huomioithan, että eri korvaustilanteita varten on oma lomakkeensa.
Noudatathan lomakkeissa annettuja ohjeita ja muistathan liittää korvaushakemuksiin kaikki lomakkeilla pyydetyt asiapaperit korvauskäsittelyn sujuvoittamiseksi.
Korvaushakemuslomakkeet:
Korvaushakemus - Työttömyys
Korvaushakemus - Työkyvyttömyys
Korvaushakemus - Kuolemantapaus
Täytettyäsi ja allekirjoitettuasi korvaushakemuslomakkeen postita se liitteineen osoitteeseen:
BNP PARIBAS CARDIF
RANTATIE BUSINESS PARK
HERMANNIN RANTATIE 8
00580 HELSINKI
Korvausasioissa voit olla yhteydessä vakuutuksenantajan, BNP PARIBAS CARDIF:n, korvauspalveluun numerossa 09 25137541.
Mitä Lainaturvavakuutukselle tapahtuu jos laina siirtyy perintään?
Mikäli lainasi siirtyy perintään, vakuutuksesi voimassaolo päättyy välittömästi.
Laskutus
Milloin on eräpäivä ja voinko muuttaa sitä?
Eräpäivä on kaikille asiakkaillemme sama ja sitä ei ole mahdollista muuttaa.
En ole saanut laskua, miten toimin?
Pyydämme tarkistamaan onko laskusi saapunut sinulle sähköpostitse. Sähköpostin suodatinasetukset saattavat joskus ohjata laskun suoraan roskapostikansioon tai poistaa viestin kokonaan. Tällöin sähköpostin suodatinasetuksia kannattaa muuttaa niin, että lasku tulee näkyviin Saapuneet –kansioosi.
Mikäli et kuitenkaan löydä laskua sähköpostistasi tämänkään jälkeen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tästä tai puhelimitse numeroon 09 42452288.
Mistä näen laskuni?
Lähetämme laskut joka kuukauden alussa Omat Sivut -palveluumme, jonne kirjaudutaan verkkosivujemme kautta. Saat tiedon uudesta laskusta sähköpostiisi. Viesti sisältää myös maksutiedot, joita voit käyttää laskun maksamiseen.
Sähköpostin suodatinasetukset saattavat joskus ohjata lähettämämme viestin suoraan roskapostikansioon tai poistaa viestin kokonaan. Tällöin sähköpostin suodatinasetuksia kannattaa muuttaa niin, että lähettämämme viestit tulevat näkyviin saapuneet-kansioosi.
Mikäli et kuitenkaan löydä tarvittavia maksutietoja tämänkään jälkeen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tästä tai puhelimitse numeroon 09 42452288.
Voinko maksaa Joustoluoton pois kokonaan kun haluan?
Voinko saada maksuvapaan kuukauden?
Omat Sivut
Kuinka voin kirjautua Omat Sivut -palveluun?
Omille Sivuille kirjaudut sivun oikeassa yläkulmassa olevasta ”Kirjaudu sisään” painikkeesta. Kirjautuminen tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella.
Mitä voin tehdä Omat Sivut -palvelussa?
- tarkistaa sinulle myönnetyn luottorajan, käytetyn saldon sekä käytettävissä olevan luottorajan
- tehdä tilisiirtoja, maksaa maksuja ja nostaa myönnettyä luottoa omalle tilillesi
- tarkistaa tilitapahtumat
- nähdä saapuneet laskut
- tarkistaa ja muuttaa puhelinnumerosi
- tarkistaa ja muuttaa sähköpostiosoitteesi
- hallinnoida ja muuttaa antamiasi suostumuksia
Ongelmia sisäänkirjautumisessa?
Yleistä
Miten muutan antamaani tilinumeroa?
Voit ilmoittaa uuden tilinumerosi meille postitse täyttämällä ja allekirjoittamalla tämän lomakkeen. Liitä mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama. Postita lomake liitteineen osoitteeseen Komplett Bank ASA, Tunnus 5021497, 00003 VASTAUSLÄHETYS.
Miten muutan yhteystietojani?
Mikäli olet asiakkaamme, voit käydä muuttamassa puhelinnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi Omat Sivut -palvelun kautta osoitteessa www.komplettbank.fi. Omat Sivut -palveluun pääset kirjautumaan omilla verkkopankkitunnuksillasi.
Jos huomaat hakemusvaiheessa, että antamasi puhelinnumero tai sähköpostiosoite on virheellinen tulee sinun täyttää tämä lomake ja lähettää se postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, Tunnus 5021497, 00003 VASTAUSLÄHETYS. Liitä mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama.
Haluatko antaa palautetta?
Meille Komplett Bankissa on tärkeää, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä. Mikäli et löytänyt vastauksia kysymyksiisi sivuiltamme, tai haluat antaa meille rakentavaa palautetta, pyydämme lähettämään meille palautetta täältä.
Peruutusoikeus
Ilmoitus tulee antaa kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi tai postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, PL 7640 Helsinki. Postitse lähetettävään ilmoitukseen tulee liittää mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama.
Joustoluoton irtisanominen
Mikäli haluat irtisanoa Joustoluottosopimuksesi, pyydämme sinua lähettämään kirjallisen irtisanomisilmoituksen sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi tai postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, PL 7640, 00002 Helsinki. Postitse lähetettävään ilmoitukseen tulee liittää mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama.
Hakemus
Kuinka voin hakea Komplett Bank Mastercard -korttia?
Miksi sain kielteisen luottopäätöksen?
Emme valitettavasti erittele kielteiseen päätökseen johtaneita syitä hakijalle. Hakemuksen arviointi on osa pankin liiketoimintaa ja näin ollen liikesalaisuus.
Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voiko sopimusta allekirjoittaa muulla tavoin?
En pysty allekirjoittamaan sopimusta verkkopankkitunnuksillani? Mitä teen?
En saa hyväksyttyä sopimusehtoja. Mistä tämä johtuu?
Hyväksyäksesi sopimusehdot, toimi seuraavasti:
-
Avaa sopimusehdot
-
Lue ja allekirjoita sopimusehdot
Apple Pay
Mikä on Apple Pay?
Apple Pay on helppo ja turvallinen maksutapa liikkeissä, sovelluksissa sekä verkossa. Voit maksaa ostoksesi iPhone-puhelimen, Apple Watch-älykellon, iPad-tabletin tai Mac-tietokoneen avulla.* Apple Pay on myös turvallisempi sekä nopeampi tapa maksaa sovelluksissa sekä verkossa. Sinun ei tarvitse luoda tilejä tai täyttää pitkiä lomakkeita.
*Löydät luettelon Apple Pay -sovellusta tukevista laitteista täältä:
Millä laitteilla voin käyttää Apple Pay -sovellusta?
Missä voin käyttää Apple Pay -sovellusta?
Voit käyttää Apple Pay -sovellusta kaikissa liikkeissä, joiden maksupäätteet tukevat NFC-tiedonsiirtoa. NFC tarkoittaa lähimaksuominaisuutta, jonka avulla voit maksaa viemällä laitteesi maksupäätteen lähelle.
Halutessasi maksaa, tarkista, että maksupäätteessä on seuraavat lähimaksumerkinnät:
Miten lisään luottokorttini Apple Pay -sovellukseen?
iPhone
- Avaa Wallet -sovellus
- Kosketa oikeassa yläkulmassa olevaa plusmerkkiä
- Voit lisätä iTunes-tiliisi liitetyn luotto- tai pankkikortin kirjoittamalla kortin turvakoodin. Vaihtoehtoisesti voit valita «Lisää toinen kortti» ja skannata korttitiedot iPhone-puhelimen kameralla.
Apple Watch
- Avaa Apple Watch-sovellus iPhone-puhelimella
- Avaa «Wallet ja Apple Pay» ja valitse «Lisää luotto- tai pankkikortti»
- Voit lisätä iTunes-tiliisi liitetyn luotto- tai pankkikortin kirjoittamalla kortin turvakoodin. Vaihtoehtoisesti voit valita «Lisää toinen kortti» ja skannata korttitiedot iPhone-puhelimen kameralla.
iPad
- Mene asetuksiin
- Avaa «Wallet ja Apple Pay» ja valitse «Lisää luotto- tai pankkikortti».
- Voit lisätä iTunes-tiliisi liitetyn luotto- tai pankkikortin kirjoittamalla kortin turvakoodin. Vaihtoehtoisesti voit valita «Lisää toinen kortti» ja skannata korttitiedot iPad-tabletin kameralla.
MacBook Pro Touch ID -sormenjälkitunnistimella
- Mene järjestelmäasetuksiin
- Avaa «Wallet ja Apple Pay» ja valitse «Lisää kortti»
- Voit lisätä iTunes-tiliisi liitetyn luotto- tai pankkikortin kirjoittamalla kortin turvakoodin. Vaihtoehtoisesti voit valita «Lisää toinen kortti» ja skannata korttitiedot MacBook Pro-tietokoneen kameralla.
Miten käytän Apple Pay -sovellusta liikkeissä?
Face ID -kasvojentunnistuksella: kaksoisklikkaa sivupainiketta, katso näyttöä ja vie tämän jälkeen iPhone-puhelin maksupäätteen lähelle.
Touch ID -sormenjälkitunnistimella: aseta sormesi Touch ID -tunnistimelle ja pidä iPhone-puhelinta maksupäätteen lähellä.
Apple Watch-älykellolla: kaksoisklikkaa sivupainiketta ja pidä kelloa maksupäätteen lähellä.
Miten käytän Apple Pay -sovellusta verkossa ja sovelluksissa?
Voit maksaa sovelluksissa ja verkkosivuilla iPhone-puhelimen tai iPad-tabletin Safari-selaimessa. Valitse maksutavaksi Apple Pay ja vahvista maksu Face ID -kasvojentunnistuksen tai Touch ID -sormenjälkitunnistimen avulla.
Voit maksaa verkkosivuilla Mac-tietokoneen Safari-selaimessa. Valitse maksutavaksi Apple Pay ja vahvista maksu iPhone-puhelimella tai Apple Watch-älykellolla. Käyttäessäsi MacBook Pro-tietokonetta, jossa on Touch ID -ominaisuus, voit vahvistaa maksun sormenjälkitunnistimella.
Halutessasi maksaa, tarkista että maksupäätteessä on seuraavat lähimaksumerkinnät:
Kerryttääkö Apple Pay -sovelluksella tehdyt ostokset bonuspisteitä?
Kyllä, kerrytät bonuspisteitä normaaliin tapaan tehdessäsi ostoksia Apple Pay -sovelluksella
Mitä tarkoittaa, että Komplett Bank Mastercard -korttia on vieläkin turvallisempaa käyttää Apple Pay -sovelluksen avulla?
Apple Pay käyttää maksun vahvistamiseen laitekohtaista numeroa sekä ainutlaatuista transaktiokoodia. Korttitietojasi ei tallenneta laitteeseen tai Applen palvelimiin eikä niitä jaeta kauppiaan kanssa.
Apple Pay ei säilytä sinuun liitettäviä maksutransaktiotietoja. Kaikki ostot ovat näin ollen täysin nimettömiä.
Mitä teen kadottaessani laitteen, jolla käytän Apple Pay -sovellusta?
Sinun tulee sulkea Apple Pay -sovellukseen lisätty digitaalinen kortti. Voit sulkea kortin verkkopankissa tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 42452288
Voit sulkea perinteisen korttisi ja digitaalisen korttisi erikseen, toisistaan riippumatta.
Käytössä oleva laite tulisi myös aina olla suojattu turvakoodilla tai muulla tavalla, kuten sormenjälkitunnistimella tai kasvojentunnistuksella, väärinkäytön riskin minimoimiseksi.
Mitä jos kadotan korttini?
Sinun tulee sulkea kortti välittömästä. Voit sulkea kortin Omat Sivut -palvelussa tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 42452288.
Google Pay
Kerryttääkö Google Pay-sovelluksella tehdyt ostokset bonuspisteitä?
Kyllä, kerrytät bonuspisteitä normaaliin tapaan tehdessäsi ostoksia Google Pay-sovelluksella.
Mikä on Google Pay?
Google Pay on Googlen kehittämä mobiilimaksusovellus ja digitaalinen lompakko.
Sinun ei tarvi siirtää rahaa Google Pay-tilille, vaan lisäämällä Komplett Bank Mastercard -korttisi hoidat maksut helposti, nopeasti ja tehokkaasti.
Millä laitteilla voin käyttää Google Pay-sovellusta?
Voit käyttää sovellusta puhelimella, älykellolla tai muulla mobiililaitteella, joka käyttää Android 5.0 (Lollipop) tai sitä uudempaa käyttöjärjestelmää.
Mitä jos kadotan korttini?
Sinun tulee sulkea kortti välittömästä. Voit sulkea kortin Omat Sivut-palvelussa tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 42452288.
Mitä tarkoittaa, että kortti on vielä turvallisempi?
Maksaessasi Google Pay-sovelluksella, sovellus lähettää käyttökertaisen suojatun koodin käyttökohteeseen. Näin ollen, verkkokauppa tai liike ei voi jäljittää korttisi maksutietoja. Suojattu koodi on käyttökertainen, joten sitä ei voida kopioida tai käyttää uudelleen muissa liikkeissä.
Mitä teen jos kadotan laitteen, jolla käytän Google Pay-sovellusta?
Sinun tulee sulkea Google Pay-sovellukseen lisätty digitaalinen kortti. Voit sulkea kortin verkkopankissa tai soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 42452288. Voit sulkea perinteisen korttisi ja digitaalisen korttisi erikseen, riippumatta toisistaan.
Käytössä oleva laite tulisi myös aina olla suojattu turvakoodilla tai muulla tavalla, kuten sormenjälkitunnistimella tai kasvotunnistuksella, väärinkäytön riskin minimoimiseksi.
Miten käytän Google Pay-sovellusta?
Voit käyttää Google Pay-sovellusta kaikissa liikkeissä, joiden maksupäätteet tukevat NFC-tiedonsiirtoa. NFC tarkoittaa lähimaksuominaisuutta, jonka avulla voit maksaa tuomalla laitteesi maksupäätteen lähelle.
Miten lisään luottokortinni Google Pay-sovellukseen?
Katso ohjeet verkkosivuilta.
Tarvitsenko verkkoyhteyden maksaakseni Google Pay-sovelluksella?
Bonuspisteet
Kuinka paljon bonuspisteitä voin kerryttää?
Pistesaldosi päivitetään jokaisen tilitapahtuman jälkeen. Kuukauden lopulla tapahtuneet tilitapahtumat voivat päivittyä seuraavan kuukauden tiliotteelle. Voit tarkistaa kertyneet bonuspisteet kirjautumalla Omat Sivut -palveluun ja painamalla Bonuspisteet -painiketta. Täältä pääset näkemään yhteenvedon kertyneistä ja käytetyistä bonuspisteistä.
Mistä voin tarkistaa pistesaldoni?
Miten kerrytän bonuspisteitä?
Näin kerrytät bonuspisteitä kortilla:
2 % verkossa tehdyistä ostoista*
1 % muista ostoksista
*Mastercard-tunnuksin merkityissä liikkeissä.
Jopa 9 kuukautta maksulykkäystä ostoksillesi
Kuinka paljon maksulykkäys kertaostokselleni maksaa?
Maksulykkäyskulu lasketaan jokaiselle ostokselle erikseen seuraavasti:
3 kuukautta = 25 euroa
6 kuukautta = 35 euroa
9 kuukautta = 45 euroa
Ostoksesi on korkovapaa maksulykkäyksen ajan. Lisätietoa löydät hinnastostamme.
Kun teen maksulykkäyksen, säilyyko käytettävissäni oleva luoton määrä samana kuin ennen ostoa?
Milloin minun tulee maksaa maksulykkäyskulu?
Miten valitsen maksulykkäyksen?
Maksulykkäys tulee tehdä ostokuukauden aikana.
Sovelletaanko maksulykkäystä koko laskulleni vai vain kertaostokselle?
Maksulykkäys koskee vain valitsemaasi kertaostosta. Mikäli haluat maksulykkäystä usealle kertaostokselle, tulee sinun maksaa maksulykkäyskulu jokaiselle ostokselle erikseen.
Vakuutus
Mitä vakuutuksia kortti sisältää?
Komplett Bank Mastercard -kortti sisältää kattavan ja hyödyllisen vakuutuspaketin, jonka avulla varmistat ostostesi turvallisuuden.
Komplett Bankin kattavan vakuutusvalikoiman löydät tästä.
Miten ilmoitan vahingosta?
Korvaushakemuslomakkeet löydät alla olevasta linkistä
Laskutus
Maksoin laskun myöhässä ja korttini asetettiin käyttökieltoon. Miten saan kortin uudelleen käyttöön?
Milloin laskuni lähetetään?
Lasku lähetetään kuukauden alussa ja eräpäivä on aina kuluvan kuukauden 20. päivä.
Eräpäivä on kaikille asiakkaillemme sama eikä sitä ole mahdollista muuttaa.
Miten maksan laskun?
Löydät maksutiedot laskulta. Sinun tulee maksaa vähintään laskulla näkyvä “maksettava vähimmäissumma”. Maksettava vähimmäissumma on 3 % laskun kokonaissaldosta tai vähintään 30 euroa, mikäli kokonaissaldo on alle 1 000 euroa.
Tili- ja viitenumero ovat samat joka laskulla ja löydät ne myös Omat Sivut -palvelusta.
HUOM! Viitenumeroa on käytettävä maksettaessa.
Olen maksanut laskun, miksi sain maksumuistutuksen?
Mikäli laskua ei makseta eräpäivään mennessä, toimitetaan seuraava lasku maksumuistutuksen muodossa. Maksaessasi laskun kuukauden päättyessä suoritus kirjautuu seuraavan laskutuskauden tiliotteelle ja maksumuistutus toimitetaan automaattisesti.
Suosittelemme sinua tarkistamaan luottokorttisi tiliotteen säännöllisesti Omat Sivut -palvelussa.
Voinko tilata e-laskun Komplett Bankilta?
Emme valitettavasti tällä hetkellä tarjoa mahdollisuutta e-laskun tilaamiseen, mutta toimitamme laskun veloituksetta hakemuksessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Luottokortti ja PIN-tunnusluku
Kuinka pian voin saada kortin?
Kun olet allekirjoittanut Komplett Bank Mastercard -sopimuksen verkkopankkitunnuksillasi, luottokortti toimitetaan väestörekisterin mukaiseen osoitteeseesi. Kortin saapumiseen menee noin 5-7 arkipäivää. Mikäli et halua valita tunnuslukua itse, sinulle toimitetaan sattumanvarainen tunnusluku erillisellä kirjeellä.
Miten tilaan uuden luottokortin?
Voit tilata uuden kortin soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 09 42452288.
Miten tilaan uuden PIN-tunnusluvun?
Voit tarkistaa tunnuslukusi Omat Sivut -palvelussa.
Saadaksesi uuden tunnusluvun sinun on tilattava uusi luottokortti. Voit tilata uuden kortin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Miten voin sulkea luottokorttini?
Mikäli korttisi on kadonnut tai varastettu, tulee sinun sulkea kortti välittömästi. Voit sulkea kortin ottamalla yhteyttä sulkupalveluun soittamalla numeroon 09 42452288. Palvelu on auki vuorokauden ympäri.
Olen saanut luottokortin, mutta en PIN-tunnuslukua. Milloin tunnusluku toimitetaan?
Voinko itse valita PIN-tunnusluvun?
Näin käytät luottokorttia
Korttini ei toimi. Mitä teen?
Toimi seuraavasti:
1. Tarkista, ettei kortti ole vaurioitunut tai naarmuuntunut
2. Varmista, ettei maksu keskeytynyt maksujärjestelmän teknisestä häiriöstä johtuen
3. Pyydä lisätietoja ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme
Kortti on käyttökiellossa, mikäli sinulla on erääntyneitä maksuja.
Kuinka paljon käteistä rahaa voin nostaa pankkiautomaatista?
Miten teen tilisiirron kortilta
Omat Sivut -palvelussa voit maksaa laskuja tai tehdä tilisiirron omalle tilillesi. Tilisiirto pankista toiseen kestää 1–3 pankkipäivää. Korkokulut lasketaan kirjauspäivän mukaan.
Tarkemmat ohjeet tilisiirtoihin löydät täältä.
Miten voin tarkastella korttini tilitapahtumia?
Löydät luottokorttisi tilitapahtumat Omat Sivut -palvelusta. Palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.
Suoritukset voivat näkyä katevarauksina ennen kuin ne kirjautuvat tilitapahtumiisi.
Reklamaatio
Mistä löydän lisätietoja kortilla tehdyistä maksuista?
Voit pyytää lisätietoa laskulla tai Omat Sivut -palvelussa näkyvistä suorituksista asiakaspalvelustamme.
Miten saan maksukuitin tekemästäni ostoksesta?
Olen saanut luottokorttilaskun, vaikka minulla ei ole kyseistä korttia. Miksi?
Asiakkuus
Yhteystiedot
Puhelinnumero:
09 42452288
Yhteydenottolomake
Sähköpostiosoite:
asiakaspalvelu@komplettbank.fi
Osoite:
Komplett Bank ASA
PL 7640
00002 Helsinki
Turvallisuus
Komplett Bank ei koskaan pyydä asiakkaiden pankkitunnuksia, luottokorttitietoja tai muita arkaluonteisia/henkilökohtaisia tietoja sähköpostilla tai puhelimitse.
Emme myöskään pyydä sinua vaihtamaan salasanaasi sähköpostin välityksellä, tai lähetä sinulle linkkiä salasanan vaihtoon. Nämä ovat huijausviestejä.
Mikäli saat viestin, jossa sinulta pyydetään pankkitunnuksia tai maksukortin numeroja, suosittelemme sinua poistamaan viestin. Älä avaa viestissä olevia linkkejä.
Jos epäilet antaneesi edellä mainittuja tietoja, otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 09 42452288.
Aukioloajat
Palvelemme arkipäivisin maanantaista perjantaihin kello 09.00 - 16.00
Pyhäpäivät, jolloin olemme suljettuna:
Uudenvuodenpäivä
Kiirastorstai
Pitkäperjantai
Toinen pääsiäispäivä
Vappupäivä
Helatorstai
Norjan itsenäisyyspäivä 17.5.
Helluntain jälkeinen maanantai 10.6.
Jouluaatto
Joulupäivä
Tapaninpäivä
Uudenvuoden aatto
Miten voin irtisanoa asiakkuuteni
Mikäli haluat irtisanoa asiakassuhteen, pyydämme sinua lähettämään kirjallisen irtisanomisilmoituksen sähköpostitse tai postitse.
Asiakassuhteen päättymisen edellytyksenä on, että Joustoluottosi tai luottokorttisi on maksettu kokonaisuudessaan takaisin.
Miten voin muuttaa nimi- ja osoitetietoni?
Päivitämme nimi- ja osoitetietosi väestörekisterin kautta.
Mikäli tietosi eivät ole päivittyneet oikeiksi Omat Sivut -palveluun, otathan yhteyttä meihin.
Miten voin muuttaa yhteystietoni
Mikäli haluat muuttaa yhteystietojasi, voit tehdä sen Omat Sivut -palvelussa kohdassa ”Minun profiili”
Asiakkaan tunteminen
Koskeeko salassapitovelvollisuus kaikkia antamiani tietoja aina?
Pankin työntekijöiden salassapitovelvollisuutta säännellään rahoituslaitoslaissa, ja tämä kattaa kaikki tiedot asiakassuhteestasi Komplett Bankiin. Tämä pätee riippumatta siitä, annetaanko pankille tietoja kirjallisesti vai suullisesti. Luottamuksellisuusvelvollisuutta koskevat poikkeukset koskevat vain sellaisia asioita, joista säädetään laissa, ja tämä voi koskea esimerkiksi erityistä velvollisuutta antaa viranomaisille tietoja veroraportoinnin tai rikosten tutkinnan yhteydessä. Sinä asiakkaana voit peruuttaa salassapitovelvollisuuden vain antamalla siihen nimenomaisen suostumuksen.
Kysyttekö asiakkaan tuntemiseen liittyvät kysymykset kaikilta asiakkailtanne?
Esitämme kysymyksiä kaikille asiakkaillemme poikkeuksetta. Meidän on aina varmistettava, että asiakastietomme ovat ajantasaisia ja oikeita, ja siksi meidän on jatkuvasti hankittava ajantasaiset tiedot asiakkailtamme. Sinulle ei ehkä esitetä näitä kysymyksiä samanaikaisesti ystävien ja perheen kanssa. Se tarkoittaa vain, että olemme jo pyytäneet heiltä näitä tietoja tai tulemme pyytämään tietoja myöhemmin. Milloin kysymme asiakkailtamme näitä kysymyksiä, riippuu siitä, milloin vastasit viimeksi, tai oletko muuttanut tapaa, jolla aiot käyttää pankkia.
Mihin tarvitsette tietoa minusta ja tilinsiirroistani?
Rahanpesulain mukaan pankkina meillä on velvollisuus hankkia tietoa asiakkaistamme ja heidän taloustoimistaan. Tiedämme, että suurin osa asiakkaistamme ovat rehellisiä, mutta voidaksemme tunnistaa ne, jotka eivät ole, pyydämme kaikkia asiakkaitamme vastaamaan samoihin kysymyksiin.
Tästä syystä esitämme kysymyksiä, kun sinusta tulee Komplett Bankin asiakas, sekä asiakassuhteen aikana. Kysymme esimerkiksi, mistä tilillesi talletetut rahat tulevat, ja siirroista ulkomailta.
Mikä on PEP?
Lyhenne PEP tulee englannin kielen sanoista politically exposed person, tarkoitetaan henkilöä, jolla on tai on ollut tärkeitä virallisia tehtäviä, tai tällaisten henkilöiden perheenjäseniä tai työtovereita. Mikäli olet poliittisesti vaikutusvaltainen henkilö (PEP), meidän on vahvistettava asiakassuojaustamme.
Miksi minun täytyy vastata näihin kysymyksiin?
On useita syitä, miksi esitämme näitä kysymyksiä. Lainsäädäntö edellyttää kaikkia suomalaisia pankkeja tuntemaan, miten asiakkaat käyttävät pankin tuotteita ja palveluita - ja nämä tiedot on rekisteröitävä ja päivitettävä säännöllisesti. Tärkeä osa pankin vastuuta on suojella asiakkaitamme, yritystämme ja yhteiskuntaamme rikolliselta toiminnalta, kuten rahanpesulta ja terrorismin rahoitukselta.
Mitä on asiakkaan tunteminen?
Pyrimme Komplett Bankilla jatkuvasti ylläpitämään liiketoimintamme laatua, ja osa tätä työtä on varmistaa, että täytämme toimialallemme asetetut vaatimukset. Rahanpesun vastainen laki vaatii kaikkia pankkeja hankkimaan tietoja asiakkaistaan, tätä kutsutaan myös asiakkaan tuntemiseksi. Meidän on muun muassa tiedettävä asiakassuhteen tarkoitus ja tiedettävä, miten asiakkaana käytät tuotteitamme ja palveluitamme. Teemme tämän esittämällä kysymyksiä kaikille asiakkaillemme. Jos et vastaa kysymyksiin, se voi pitkällä aikavälillä johtaa siihen, että et pysty käyttämään palveluitamme.
Työskentelemme aktiivisesti, jotta voimme taata turvallisen pankkiasioinnin ja sujuvan palvelun. Pankkeja velvoittavat monet lait, joilla pyritään ehkäisemään esimerkiksi rahanpesua, terrorismia ja taloudellista rikollisuutta. Yhteiskunnan toimijana, luottamuksen säilyttämiseksi, meidän on tärkeää huolehtia tästä vastuusta. Vastaamalla kysymyksiimme myös sinä osallistut tähän tärkeään työhön.
Mitä tapahtuu, mikäli en vastaa näihin kysymyksiin?
On tärkeää, että vastaat kaikkiin kysymyksiin, jotta meillä olevat tiedot sinusta ovat ajan tasalla ja oikeita. Jos et pysty vastaamaan kysymyksiin heti, voit tehdä sen myöhemmin, kun sinulle parhaiten sopii. Mikäli huomaamme, että sinulta ei ole saatu vastausta, seurauksena voi olla, että verkkopankki, kortit ja tilit estetään, kunnes vastauksesi on rekisteröitynyt.
Mitä tarkoitetaan poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön perheenjäsenillä?
Poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön perheenjäsenellä tarkoitetaan:
- aviopuolisoa tai kumppania, joka asianomaisen maan kansallisessa lainsäädännössä rinnastetaan aviopuolisoon
- lapsia ja heidän aviopuolisojaan tai edellä tarkoitettua kumppania
- vanhempia
Mitä tarkoitetaan poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön yhteistyökumppaneilla?
Poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön yhteystyökumppaneilla tarkoitetaan:
- kaikkia luonnollisia henkilöitä, joiden tiedetään olevan yhteisöjen tai elinkeinonharjoittajien tai oikeudellisten järjestelyjen todellisia yhteisomistajia ja edunsaajia tai joilla tiedetään olevan mikä tahansa muu läheinen liikesuhde poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön tai tämän perheenjäsenen kanssa; ja
- kaikkia luonnollisia henkilöitä, jotka ovat sellaisten yhteisöjen tai elinkeinonharjoittajien tai oikeudellisten järjestelyjen todellisia yksinomistajia ja edunsaajia, joista tiedetään, että ne on tosiasiassa perustettu poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön tai tämän perheenjäsenen eduksi.
Olen uusi asiakas, täytyykö minun vastata näihin kysymyksiin?
Kyllä, pyydämme tietoja kaikilta uusilta asiakkailtamme, koska haluamme oppia tuntemaan sinut.
Onko teillä oikeus pyytää tietoja asiakkailtanne?
Komplett Bank noudattaa henkilötietojen keräämistä koskevaa voimassa olevaa lainsäädäntöä. Suomen laki edellyttää, että keräämme henkilötietoja hyvän asiakastuntemuksen saamiseksi esimerkiksi huollettavuuden arvioinnin yhteydessä tai rahanpesun estämiseksi. Nämä tiedonkeruuvaatimukset koskevat kaikkia asiakkaitamme. Sinua koskevia tietojasi käsitellään luottamuksellisesti ja niihin sovelletaan luottamuksellisuutta ja yksityisyyttä koskevia lakisääteisiä sääntöjä.
Laina
Lainaturvavakuutus
Mikäli sinulla on voimassaoleva Lainaturvavakuutus ja työsuhteesi on päättynyt, vakuutus saattaa kattaa lainakustannukset.
Tarvitsetko apua?
Tavoitteemme on normaalin asiakaspalvelun ylläpito ja asiakkaidemme auttaminen.
Teemme kaikkemme ollaksemme asiakkaiden käytettävissä ja pyrimme vastaamaan kaikkiin kyselyihin mahdollisimman nopeasti. Tahdomme muistuttaa, että tuotteemme ja palvelumme toimivat normaalisti.
Maksunlykkäys
Mikäli olet ajautunut tilanteeseen, jossa tulonsaantisi on kokonaan tai osittain lakannut, pyydämme sinua lähettämään lisätietoja osoitteeseen perinta@komplettbank.fi
Yritämme löytää ratkaisun asiakkaidemme tilanteisiin mahdollisuuksien mukaan.
Vastaanotamme useita kyselyjä päivässä, joten huomioithan että vastausaikamme on pidentynyt.
Luottokortti
Luottokortti ja matkavakuutus
Komplett Bank Mastercard ominaisuuksiin kuuluu lähimaksaminen, jolla voit maksaa turvallisesti pitämällä korttia tai matkapuhelinta terminaalin yläpuolella. Mikäli haluat tehdä ostoksia turvallisesti kotoasi, ansaitset 2% bonuksen verkkokauppaostoksistasi.
Mikäli olet maksanut matkan luottokortillasi, mutta olet joutunut peruuttamaan matkan, saattaa tapaus kuulua peruutusvakuutuksen piiriin.
Täältä löydät päivitetyt tiedot siitä, mitä matkavakuutukset kattavat.Tarvitsetko apua?
Tavoitteemme on normaalin asiakaspalvelun ylläpito ja asiakkaidemme auttaminen.
Teemme kaikkemme ollaksemme asiakkaiden käytettävissä ja pyrimme vastaamaan kaikkiin kyselyihin mahdollisimman nopeasti. Tahdomme muistuttaa, että tuotteemme ja palvelumme toimivat normaalisti.
Maksuturva
Katso tästä mitä vakuutus kattaa.