Asiakaspalvelu | Komplett Bank
Ole hyvä ja odota

Löydä vastaus kysymyksiisi täältä!

Joustoluotto

Kuka voi hakea Joustoluottoa?

Joustoluottoa voivat hakea kaikki 23 vuotta täyttäneet henkilöt, jotka ovat asuneet Suomessa viimeiset 36 kuukautta. Lisäksi tarkistamme, että lainan hakijan luottotiedot ovat kunnossa.

Kuinka pitkä laina-aika on Joustoluotossa?

Kun otat Komplett Bankin Joustoluoton, et sitoudu kiinteään laina-aikaan. Voit päättää itse, milloin ja missä tahdissa maksat lainan takaisin. Lyhennyspakkoa ei ole ja lyhennysvapaiden kuukausien määrää ei ole rajoitettu. Riittää, että maksat kuukausittain vähimmäissumman, eli erääntyneet korot ja kulut.

Kuinka voin käyttää Joustoluottoa?

Joustoluotto on aina käytössäsi annetun luottorajan puitteissa. Voit nostaa ja maksaa luottoa haluamallasi tavalla. Maksat korkoa vain käytössäsi olevasta luotosta. Luotossa ei ole ennalta määrättyä takaisinmaksuaikaa eikä lyhennyspakkoa. Riittää, että maksat kuukaudessa vähimmäissumman, joka koostuu edelliskuukauden koroista ja kuluista. Voit päättää itse, milloin maksat lainan takaisin.



Hakemusprosessi

Miten voin allekirjoittaa sopimuksen?

Allekirjoitus tapahtuu oman pankkisi verkkopankkitunnuksilla. Voit allekirjoittaa sopimuksen Joustoluotto-hakemusta täyttäessäsi tai hakemuksen lähettämisen jälkeen sähköpostiisi saamasi linkin kautta. 

Hakemukseni tila

Saat meiltä sähköpostitse päätöksen, kun hakemuksesi on käsitelty. Käsittelemme hakemuksen mahdollisimman nopeasti, kun olemme vastaanottaneet kaikki hakemukselle tarvittavat liitteet.

Hakemuksen liitteet

Voit toimittaa pyytämämme liitteet seuraavilla tavoilla:

- lataamalla ne hakemukselle hakemusta täyttäessäsi
- lataamalla ne hakemukselle sähköpostiisi saamasi linkin kautta
- sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi
- postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, PL 7640, 00002 Helsinki

Liitteet voi toimittaa meille sähköisesti pdf- tai kuvatiedostona. Asiakirjasta tulee toimittaa sen kaikki sivut ja asiakirjan sivujen tulee näkyä tiedostoissa kokonaisuudessaan ja olla tarpeeksi selkeitä luettavaksi.

Kuinka paljon Joustoluottoa on mahdollista hakea?

Tarjoamme Joustoluottoa 1000 - 50 000 euroa. Luoton nimelliskorko on 4,9 % - 19,9 %.

Kuinka korko määräytyy?

Lopullinen lainatarjous perustuu pankin tekemään kokonaisarvioon asiakkaasta. 

Virhe hakemuksessa, miten toimin?

Mikäli huomaat täyttämässäsi hakemuksessa virheen, pyydämme sinua ystävällisesti olemaan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme, joko puhelimitse numeroon 09 42452288 tai sähköpostitse tästä.

Jälleenrahoitus

Miten jälleenrahoitus toimii?

Luottohakemusta täyttäessäsi voit halutessasi hakea jälleenrahoitusta nykyisten luottojesi yhdistämistä varten. Yhdistämällä muita luottojasi sinulla on mahdollisuus pienentää kuukausittaisia menojasi ja jättää enemmän rahaa muuhun käyttöön. 

Ennen luottopäätöstä tulemme pyytämään sinulta sähköpostitse tiedot jälleenrahoitettavista luotoistasi. Mikäli saat myönteisen luottopäätöksen jälleenrahoitusta varten, maksamme jälleenrahoitettavat luotot puolestasi ja mahdollinen loppuosuus luotosta maksetaan tilillesi.

Lainaturvavakuutus

Mistä löydän Lainaturvavakuutuksen ehdot?

Ehdot löydät täältä. Mikäli päätät ottaa Lainaturvavakuutuksen Joustoluottoosi, tulet saamaan vakuutussopimuksen sähköpostiisi.

Mikä on Lainaturvavakuutus?

Lainaturvavakuutus auttaa sinua maksamaan kuukausieräsi mikäli tulosi pienenevät odottamattoman sairasloman tai työttömyyden vuoksi. Tarjoamme yhteistyössä BNP Paribas Cardif:n kanssa Lainaturvavakuutusta, joka on turva sinulle ja läheisillesi mikäli sairastut, jäät työttömäksi tai menehdyt. Vakuutus korvaa maksettavan kuukausieräsi tai 2% luottosi kokonaissaldosta sen mukaan kumpi on korvaushetkellä suurempi. Kuolemantapauksessa vakuutus korvaa luoton kokonaissaldon aina 50 000 euroon saakka. 

Kuinka voin lisätä Lainaturvavakuutuksen Joustoluotolleni?

Lainaturvavakuutuksen voit valita Joustoluotollesi hakemusta täyttäessäsi. Mikäli haluat vakuutuksen jo voimassa olevaan lainaan, lähetä tästä pyyntö sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi.

Kuinka voin hakea Lainaturvavakuutusta?

Voit hakea Lainaturvavakuutusta samalla hakemuksella kuin haet Joustoluottoa. Mikäli haluat vakuutuksen jo olemassa olevaan lainaan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme numerossa 09 42452288 tai sähköpostitse tästä.

Mitä Lainaturvavakuutus maksaa?

Vakuutuksen kuukausimaksu on 0,3 % kuun lopussa käytössä olevasta Joustoluoton kokonaissaldosta.

Mitä vakuutus korvaa?

Vakuutus korvaa maksettavan kuukausieräsi tai 2% luottosi kokonaissaldosta sen mukaan kumpi on korvaushetkellä suurempi. Voit saada korvausta yhteen vuoteen asti siitä kun jäät työttömäksi tai sairaslomalle. Kuolemantapauksessa vakuutus korvaa luoton kokonaissaldon aina 50 000 euroon saakka.

Vakuutuksen ehdot löydät täältä.

Kuinka haen korvausta?

Voit hakea korvausta vakuutuksesta alla olevilla tulostettavilla korvaushakemuslomakkeilla. Huomioithan, että eri korvaustilanteita varten on oma lomakkeensa.

Noudatathan lomakkeissa annettuja ohjeita ja muistathan liittää korvaushakemuksiin kaikki lomakkeilla pyydetyt asiapaperit korvauskäsittelyn sujuvoittamiseksi. 

Korvaushakemuslomakkeet:
Korvaushakemus - Työttömyys
Korvaushakemus - Työkyvyttömyys

Korvaushakemus - Kuolemantapaus

Täytettyäsi ja allekirjoitettuasi korvaushakemuslomakkeen postita se liitteineen osoitteeseen: 

BNP PARIBAS CARDIF
RANTATIE BUSINESS PARK
HERMANNIN RANTATIE 8
00580 HELSINKI 

Korvausasioissa voit olla yhteydessä vakuutuksenantajan, BNP PARIBAS CARDIF:n, korvauspalveluun numerossa 09 25137541.

Mitä Lainaturvavakuutukselle tapahtuu jos laina siirtyy perintään?

Mikäli lainasi siirtyy perintään, vakuutuksesi voimassaolo päättyy välittömästi.

Laskutus

Milloin on eräpäivä ja voinko muuttaa sitä?

Eräpäivä on joka kuukauden 20.päivä.
Eräpäivä on kaikille asiakkaillemme sama ja sitä ei ole mahdollista muuttaa.

En ole saanut laskua, miten toimin?

Pyydämme tarkistamaan onko laskusi saapunut sinulle sähköpostitse. Sähköpostin suodatinasetukset saattavat joskus ohjata laskun suoraan roskapostikansioon tai poistaa viestin kokonaan. Tällöin sähköpostin suodatinasetuksia kannattaa muuttaa niin, että lasku tulee näkyviin Saapuneet –kansioosi.

Mikäli et kuitenkaan löydä laskua sähköpostistasi tämänkään jälkeen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tästä tai puhelimitse numeroon 09 4242288.

Olen saanut laskun, kuinka paljon minun kuuluu maksaa?

Sinun tulee maksaa vähintään laskussa näkyvä “maksettava vähimmäissumma”. Joustoluotossa vähimmäissumman määrä on edellisen kuukauden aikana kertyneet korot ja kulut.

Mikäli haluat, voit myös maksaa enemmän kuin vähimmäissumman. Tämä vähimmäissumman ylittävä osuus menee lainasaldon lyhentämiseen. Voit nostaa ja maksaa Joustoluottoa haluamallasi tavalla sinulle myönnetyn luottorajan puitteissa.

Voinko maksaa Joustoluoton pois kokonaan kun haluan?

Kyllä, voit halutessasi maksaa Joustoluoton kokonaan kerralla. Viitenumerosi on aina sama, joten voit maksaa Joustoluottosi pois kun itse haluat. Olethan kuitenkin yhteydessä asiakaspalveluumme ennen maksua, jotta voimme antaa sinulle ajantasaisen saldon ja saat näin maksettua Joustoluottosi kokonaisuudessaan pois.

Voinko saada maksuvapaan kuukauden?

Emme valitettavasti tarjoa maksuvapaita kuukausia, vaan laskuttamamme vähimmäissumma on maksettava kuukausittain. Vähimmäissumma on kuitenkin aina lyhennysvapaa, sillä se koostuu vain kertyneistä koroista ja kuluista. Voit päättää itse lyhennyksen suuruudesta ja niinpä voit pitää lyhennysvapaita kuukausia aina, kun haluat. 

Omat Sivut

Kuinka voin kirjautua Omille Sivuille?

Omat Sivut aukeavat, kun olet saanut hyväksytyn Joustoluottopäätöksen.
Omille Sivuille kirjaudut sivun oikeassa yläkulmassa olevasta ”Kirjaudu sisään” painikkeesta. Kirjautuminen tapahtuu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella. 

Mitä voin tehdä Omilla Sivuilla?

Omilla Sivuilla voit
  • tarkistaa sinulle myönnetyn luottorajan, käytetyn saldon sekä käytettävissä olevan luottorajan
  • tehdä tilisiirtoja, maksaa maksuja ja nostaa myönnettyä luottoa omalle tilillesi
  • tarkistaa tilitapahtumat
  • nähdä saapuneet laskut

Ongelmia sisäänkirjautumisessa?

Omille Sivuille kirjautuminen ei ole mahdollista hakemusvaiheessa. Omat Sivut ovat vain hyväksytyn Joustoluottopäätöksen saaneille asiakkaillemme. Mikäli sinulla on ongelmia Omille Sivuille kirjautumisessa, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse numeroon 09 42452288 tai viestillä täältä.

Yleistä

Miten muutan yhteystietojani tai antamaani tilinumeroa?

Voit ilmoittaa uuden yhteystietosi ja/tai tilinumerosi meille postitse täyttämällä ja allekirjoittamalla tämän lomakkeen. Liitä mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama. Postita lomake liitteineen osoitteeseen Komplett Bank ASA, Tunnus 5021497, 00003 VASTAUSLÄHETYS.

Haluatko antaa palautetta?

Meille Komplett Bankissa on tärkeää, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä. Mikäli et löytänyt vastauksia kysymyksiisi sivuiltamme, tai haluat antaa meille risuja tai ruusuja, pyydämme lähettämään meille palautetta täältä.

Peruutusoikeus

Luottoasiakkaalla on oikeus perua luottosopimus palauttamalla tuote ja tekemällä peruutusilmoitus 14 kalenteripäivän kuluessa luottosopimuksen tekemisestä.
Ilmoitus tulee antaa kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi tai postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, PL 7640 Helsinki. Postitse lähetettävään ilmoitukseen tulee liittää mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama.

Joustoluoton irtisanominen

Mikäli haluat irtisanoa Joustoluottosopimuksesi, pyydämme sinua lähettämään kirjallisen irtisanomisilmoituksen sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@komplettbank.fi tai postitse osoitteeseen Komplett Bank ASA, PL 7640, 00002 Helsinki. Postitse lähetettävään ilmoitukseen tulee liittää mukaan kopio voimassa olevasta henkilöllisyystodistuksesta, joka on vähintään yhden henkilön oikeaksi todistama. 

Asiakaspalvelu

Yhteystiedot

Puhelinnumero:
09 42452288

Yhteydenottolomake

Sähköpostiosoite:
asiakaspalvelu@komplettbank.fi

Osoite:
Komplett Bank ASA
PL 7640
00002 Helsinki

 

Aukioloajat

Palvelemme arkipäivisin maanantaista perjantaihin kello 09.00 - 16.00

Poikkeukselliset aukioloajat:

Uudenvuoden aatto kello 09.00 - 13.00

Kiirastorstai kello 09.00 - 13.00

Jouluaaton aatto kello 09.00 - 13.00

Pyhäpäivät, jolloin olemme suljettuna:

Uudenvuodenpäivä

Loppiainen

Pitkäperjantai

Toinen pääsiäispäivä

Vappupäivä

Helatorstai

Juhannusaatto

Itsenäisyyspäivä

Jouluaatto

Joulupäivä

Tapaninpäivä

Turvallisuus

Komplett Bank ei koskaan pyydä asiakkaiden pankkitunnuksia, luottokorttitietoja tai muita arkaluonteisia/henkilökohtaisia tietoja sähköpostilla tai puhelimitse.

Emme myöskään pyydä sinua vaihtamaan salasanaasi sähköpostin välityksellä, tai lähetä sinulle linkkiä salasanan vaihtoon. Nämä ovat huijausviestejä.

Mikäli saat viestin, jossa sinulta pyydetään pankkitunnuksia tai maksukortin numeroja, suosittelemme sinua poistamaan viestin. Älä avaa viestissä olevia linkkejä.
Jos epäilet antaneesi edellä mainittuja tietoja, otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 09 42452288.

Hae lainaa

Summa pyöristettynä
Merkitse luetuksi
Annan toimeksiannon Komplett Bank ASA:lle kerätä ja käsitellä muilta luotonantajilta saatavia tietoja voimassa olevista luotoistani ja muista sitoumuksistani sisältäen tiedot, jotka olen antanut näille luotonantajille (kuten tiedot tuloistani) käytettäväksi luottohakemuksen käsittelyä varten. Annan suostumukseni sille, että luotonantajat luovuttavat näitä minua koskevia tietoja toisille luotonantajille. Näitä tietoja Komplett Bank ASA kysyy Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämän teknisen kyselyjärjestelmän avulla järjestelmään osallistuvilta yhtiöiltä. Lisätietoja löydät täältä
Merkitse luetuksi
Merkitse luetuksi